Jak jsem trvale zhubla? 6 kroků, které mi fungují

Nedávno jsem na svém Facebooku zveřejnila zprávu, že jsem zhubla dalších pět kilo. Proč dalších? Protože před dvěma lety jsem se ROZHODLA, že chci zhubnout. A asi za rok jsem zhubla neuvěřitelných 12 kilo! Tenkrát jsem byla tolik nadšená, že jsem vás inspirovala tímto článkem, protože jste se mě ptali, jak to dělám.

Tenkrát mě nakopl program „sacharidové vlny“. V té době (když jsem s „dietou“ začala) se ozývaly názory, že stejně přijde JOJO-efekt a kila se mi vrátí. Že tohle je program pouze pro vrcholové sportovce.. Tímto článkem bych chtěla podotknout, že jsou to už dva roky a váha mi zůstala. Ba naopak, začátkem roku jsem se rozhodla, že se chci přiblížit k vysněné váze a zhubla jsem dalších 5 kilo. :-)

Napíšu vám své zkušenosti, které mi dovolují si dát v klidu a bez výčitek večer zmrzlinu a přesto jdou kila dolů :)

10373724_10206031041476830_4783669104903996579_n

Výše fotka z 19.3.2016

18032998_10209083724231991_532955810284921100_n

Fotka z 22.4.2017

A protože jsem přesvědčená o jednotlivých krocích, které mi zafungovaly k ideální váze, tak jsem se rozhodla, že je pro vás posdílím, protože si to tolik z vás přálo. Chci jen podotknout, že toto jsou „návody“, co fungují mně. Vezměte si z toho to nejlepší pro vás.

Vše je to hlavně o rozhodnutí, že to chcete ZMĚNIT.

Jedině tak to může fungovat. Dáte si CÍL a R O Z H O D N E T E  S E! O ničem jiném to není.

Pevně věřím, že vás článek inspiruje a namotivuje k rozhodnutí. Pokud to tak cítíte, sdílejte článek s přáteli, ať jsou i ostatní lidé kolem vás šťastnější ve svých životech. O to mi jde, a proto píšu tyto řádky.

A čím to všechno začalo?

Rozešla jsem se s partnerem, se kterým jsem žila v dlouhodobém vztahu. Ve vztahu jsem nabrala spousty kil. Zpětně vidím, že to bylo hlavně z důvodu vlastní nespokojenosti a toho, že jsem dávala tu největší prioritu partnerovi, nikoliv sama sobě. A tělo si začalo ukládat tuky a ukazovat mi, že jdu špatnou cestou. Já to však nevnímala..

V minulosti jsem sama sebe a své potřeby dávala na poslední místo. Měla jsem podvědomé heslo, které jsem si na vědomé úrovni vůbec nepřipouštěla a to, že nejdřív je třeba, abych udělala to nejvíc, co bylo v mých silách pro DRUHÉ LIDI a teprve pak jsem na řadě já. A bůhví jestli si PAK na sebe vzpomenu. Děsivá pravda, kterou si dnes hluboce uvědomuji.

Toto vidím jako jeden z faktorů díky kterému jsem začala přibírat. Plus nesprávná strava, nedostatek pohybu, stres.

V daňové kanceláři, kde jsem pracovala a zpracovávala účto pro dvanáct firem jsem se nezastavila. Sotva si udělala čas na pauzu. Chtěla jsem mít vše hotové. A zas a znovu byli na prvním místě druzí a práce než já a moje vnitřní spokojenost. Bohužel to bylo mé vlastní rozhodnutí. Sama jsem se věznila. Byla jsem tak nastavená. Vnitřně se týrat a hlavně se nemít ráda.

Kdy nastal zlom?

V době, kdy jsem objevila program Sebelásky od Lucky, tak se můj život začal měnit.

Ostatně, on se měnil už od chvíle, kdy jsem se vrátila z Anglie, kde jsem pracovala jako au-pair. Tam jsem hodně vnitřně vyrostla, nabyla více sebe-důvěry. Nejvíc mě posílila zkušenost, když jsem jela na letiště ve Stansteadu (přes celý Londýn), absolutně jsem nevěděla přesnou cestu, jak se tam dostanu. Ale díky milým lidem, kteří mi poradili, jsem letiště našla a dokonce stihla letadlo! :-)

To jsou zkušenosti, které vás posílí. Proto je mou vášní cestování. Vždy mě to posune o velký krok dopředu.

Začala jsem důvěřovat sama sobě, svým pocitům.

Důvěřovat svým schopnostem, které jsem za roky praxe v účetnictví nabyla, a proto si mohla říct i o více peněz v novém zaměstnání, kde jsem začala pracovat po návratu z Londýna. Chci podotknout, že jsem si řekla o jednou tak větší plat než v mé bývalé práci! To chtělo spousty odvahy.

Možná si říkáte, proč vám to tady píšu. Vždyť to s hubnutím vůbec nesouvisí. Řeknu vám důležitou věc. To, zda zhubnete a váhu si udržíte úzce souvisí s tím, jak se máte rádi a jak jste šťastní v životě. Za toto dám ruku do ohně.

Ráda bych s vámi posdílela pár bodů, které vnímám jako klíčové k tomu, že jsem se přiblížila své vysněné postavě.

  1. Oceňuji své tělo

V minulosti jsem na svém těle viděla jen to, co mě štvalo. Neměla jsem ráda svoje vlasy, břicho, nohy.. Zaměřovala jsem tam pozornost. Zjistila jsem, že kam zaměřuji pozornost, tak tam to roste. A ono to tak neskutečně funguje! Tělo plnilo pouze mé přání. Stěžuješ si na břicho, tak se Ti bude ještě víc nelíbit.

Zcela jsem změnila přístup k sobě samé. Došlo mi, že pokud tudy cesta nevede, budu muset něco ZMĚNIT, aby to bylo jinak, a tak jsem to udělala.

Dnes, když jdu kolem zrcadla, tak si klidně řeknu: „Jsi fakt sexy!“ A věřím tomu. Užívám si to!

Je třeba, abyste tomu, co sami sobě říkáte, vnitřně věřili.

Pokud tomu nevěříte, tak si vyberte ty části těla, které na sobě máte rádi a tam začněte. Pochvalte si, čemu fakt věříte, že je na vás hezké. Určitě se něco najde :) Co se vám na sobě líbí? ……………………………..

A věřte, že dojdete do bodu, kdy začnete oceňovat i ty části, které jste dříve tak sabotovali. Uvědomila jsem si, že dnes se mám ráda celá taková, jaká jsem! A s klidem řeknu, že jsem SEXY, ikdyž jsem si to dříve nemyslela..

A jaký to má efekt? Vyzařujete to automaticky ven. Co si o sobě myslíte vy, to si o vás myslí druzí. Nemáte sebevědomí, druzí vás tak vidí. Nemáte se rádi, jak ve vás pak druzí mohou najít zalíbení? Tím, že změníte názor sami na sebe, tím se automaticky mění postoj druhých k vám. 

2. Hlavně bez výčitek

Když jsem začala držet Sacharidové vlny, tak jsem se učila jak jíst pravidelněji a zdravěji. Naučilo mě to určitému rytmu, který jsem neznala. Byl tam jeden den, kdy můžete tzv. „prasit“ a jíst co chcete (v mezích). I přesto jsem měla výčitky, když jsem si dala třeba sušenku, byť jsem na ni měla chuť. Přišlo mi, že jakobych to celé zkazila tou jednou sušenkou!

Dnes? Přišla jsem na to, že je sice důležité jíst správnou stravu, ale občas zahřešit je fajn. Dnes si dám večer v klídku zmrzku a nemám výčitky. Proč? Protože, když si vychutnávám zmrzku, tak ji jím s pocitem, že tělo si o ní řeklo, tak mu jí dopřeji bez výčitek. Je důležité si uvědomit s jakým pocitem danou potravu jíte. Jestli s výčitkami „to bych neměla, to zas půjdou kila nahoru“ anebo „to je mňamka, ráda si to dopřeji“.

3. Pustila jsem názory druhých

Když jsem byla malá, dostkrát jsem se setkala s kritikou své postavy od okolí. Jeden spolužák na základce se mi vysmíval, že vypadám jak kluk, když mě nechala mamka ostříhat na krátko. Z tohoto důvodu vznikl špatný vztah k mým vlasům.

Nebo mi mamka řekla, že mám zadek jak „brouk Pytlík“. Jistě to nemyslela zle, ale takové vzorce zůstaly v mé mysli a já jsem je přijala za vlastní. Uvěřila jsem tomu. A proto jsem začala mít vztek na své tělo. Možná to taky znáte. Zkuste zahloubat do paměti..

Později jsem si uvědomila, i díky tomuto videu od TEAL a kineziologii, že to jsou pouze přesvědčení druhých a nejsou moje. Tak jsem je pustila. Není to jednoduché, ale dá se to změnit a nahradit chválou k sobě samé.

4. Věřím a stanovuji si cíle

Věřila jsem, že mohu mít svou vysněnou váhu. Dívala jsem na fotky z mládí a věřila = věděla, že tak mohu vypadat. Ani kousek pochybnosti!

Napsala jsem si na nástěnku VÁŽÍM ………… kg. Denně měla svou vysněnou váhu před očima, když jsem seděla u psacího stolu a sen se stal skutečností. Je důležité to psát v přítomném čase jakoby to bylo :)

TIP pro skvělý výsledek: dobré je si také psát seznam jídel, které za den sníte. Pište si úplně všechno. Lépe si uvědomíte, že „tohle“ jste si mohli vážně odpustit. A pomůže vám to redukovat příjem potravin na minimum.

5. Vnímám své tělo

U Sacharidových vln je to hlavně o pravidelnosti. Jíst pravidelně. Někdy jsem však zapomněla a zas měla výčitky, že jsem to porušila. Dnes to mám jinak, vnímám své tělo a jím, když chci. A je to tak pro mě v pořádku. Nevyčítám si, když jsem zaneprázdněná a nestihnu jídlo v přesný čas dle harmonogramu.

6. Sportuji tím, co mě baví

S vnímáním těla také souvisí sport. Dělám jen to, na co mám chuť a co mě baví. Když si chci jít s pejsky zaběhat, tak jdu. Když chci na brusle, tak jdu. Když chci naopak na kolo nebo rychlochůzi na procházce, tak jdu. Důležité je, že věřím, že to je právě to, co mi pomáhá k vysněné postavě.

Nemám přesný harmonogram, že tento den budu dělat to a to. Zjistila jsem, že disciplína a já nejde moc dohromady. Dnes dávám na pocity a funguje mi to. :-)

Víra je to nejvíc. Můžete dělat cokoliv, ale když nevěříte, že vám to pomůže k tomu, co jste si stanovili, tak se jen udřete a výsledek nepřijde.

Pokud máte další otázky, tak pište, ráda vám poodkryji svůj příběh ještě víc.

Nezapomeňte článek sdílet, pokud vás obohatil.

S láskou, Romi

O autorce: 

Romča je dvacetiosmiletá slečna, která má ráda, když jsou lidé šťastní, a proto jim k nalezení cesty ke štěstí napomáhá. Je autorkou ebooku 10 tipů, jak najít vysněného partnera a letos založila Vysněnou seznamku, kde se můžeš seznámit se svou spřízněnou duší.

 

 

 

 

 

 

 


Leave a Reply

Přejít k navigační liště