Jak hubnout bez jojo efektu?

 

food-669249_1280

Aneb Tvoje vysněná postava začíná v Tvojí mysli.

Tolik ožehavé téma.. A přeci pořád hledáme správné cestičky..

A ono je to tak jednoduché!! Mně se podařilo zhubnout 6 kilo za dva měsíce! Jde to!

Všechno začíná v první řadě v hlavě.

To je třeba si uvědomit jako první věc, než s čímkoliv začneš.. Možná se budeš divit, ale je to tak. Nejprve musíš chtít a pak se najdou ty správné cesty, které Tě k vysněnému cíli dovedou. A můžeš chtít cokoliv. Ne jen zhubnout přebytečná kila a cítit se tak lépe..

Pro úplný začátek Ti doporučim jednu důležitou věc pro kvalitní hubnutí, aby se kila nevracela.

MILUJ SVÉ TĚLO.

Jednoduše, nestěžuj si, že máš divný nos, velké břicho.. Vše začíná v mysli tak, že začneš své tělo milovat, ať je jaké je, tak to půjde mnohem snáz. Tělo Ti pomůže k vysněné dokonalosti. Pokud nevíš, jak své tělo milovat, jak to vůbec dělat? Vždyť nás to nikdo neučil.. Ve škole už vůbec ne. Tak doporučuji zakoupit knihu (nebo půjčit v knihovně) Miluj své tělo od Louise Hay. Vše se dá naučit, pokud doopravdy chceš a nejsou to jen řeči, že chceš shodit. :-)

Je to sedm let zpátky, co jsem maturovala na Obchodní akademii ve Slaném. V té době jsem ještě neměla auto, takže už jenom dvacetiminutová cesta ze školy na autobus dala mému tělu dost dobrého.

A také dvě hodiny tělocviku týdně byly fajn. Avšak potom, co jsem nastoupila do práce a začala dělat „sedavou“ práci v kanceláři u počítače, tak se mé tělo se začalo rychle měnit. K horšímu. Mé tělo začalo rychle ukládat tuky..

A ještě když jsem si pořídila auto, tak už jsem chodila jen minimálně, maximálně z auta do auta. Jistě to většina z vás, milých čtenářů, znáte sami. Ubývá času na pohyb, z práce se vracíte unavení a prostě se „dokopat“ do nějaké fyzické činnosti dá hodně zabrat, a tak se to snažíte napravit alespoň o víkendu nějakým výletem, procházkou, plaváním…

Na co je čas. Zkrátka být v pohybu. Ale ono to nestačí. Co mně osobně pomohlo se dozvíte níže, takže čtěte dál..

Přes den jsem se stravovala ve fast-foodech. Jedla smažené a ráno si s radostí dopřála něco sladkého, či bílé pečivo.

Do práce jsem si vařila minimálně. No a večer jsem si klidně udělala těstoviny nebo hranolky. Ty největší zabijáky postavy a ještě když je konzumujete v pozdních večerních hodinách..

A tak jsem začala postupně zjišťovat, že má postava už není to, co bývala a hlavně jsem čím dál častěji uvědomovala, že mám méně energie, protože když jsem odmaturovala, měla jsem hezké tělo (ikdyž jsem si na něj už tenkrát stěžovala) a energie na rozdávání.

37333_1321560480821_5139990_n

Tato fotka je z roku 2010 (pět let zpátky). Moje motivační fotka. Řekla jsem si, že tuto postavu chci zpět!! :)

Postupně jsem však začala přibírat na váze. Důvodem byl nedostatek pohybu, jak už jsem zmínila, stresová práce a nesprávné stravovací návyky. Jedla jsem ve spěchu, velké porce, smažené pokrmy a nevadilo mi si uvařit jídlo v devět večer a klidně hranolky..

Možná vám můj příběh připomíná ten váš. Ostatně – v dnešní době je to hodně podporováno, že se jí ve fast-foodech, protože lidi mají stále méně času a půlhodinová pauza na jídlo zkrátka nestačí.. A přitom je to právě jídlo, u kterého bychom se měli zastavit.

A když se k tomu ještě přičte fakt, že děláte práci, která vás nenaplňuje štěstím a máte problémy ve vztahu, je to jedna velká minová bomba, která dřív nebo později musí prasknout.. To se někde prostě musí odrazit a většinou na vašem TĚLE.

10599284_10202584590757716_509751112896477735_n

A toto je výsledek – fotka z roku 2014. Neříkám, že své tělo nemám ráda, nesprávná strava a málo pohybu se prostě projeví, ať chcete nebo ne..

Co dělám dneska? Posnídám v klidu u stolu, vychutnávám si jídlo. I u oběda se zastavím, věnuji se jen pokrmu. Člověk si to víc užije :-)

A tak jsem si koncem minulého roku uvědomila jednu zásadní věc – musím s tímto životním stylem přestat. A začít jíst zdravě. Ale jak? Jak jít s váhou dolů? Jsem totiž ten typ člověka, který potřebuje v tomto směru vedení.

A tak jsem se chytla příležitosti, kdy mi blízká kamarádka v březnu tohoto roku řekla, že jde do „sacharidových vln“. Ptala jsem se jí oč se jedná, protože jsem o tom neměla ponětí. Ona mi hned vysvětlovala, že se jedná o úpravu stravy tak, že máte na čtyři týdny sestavený jídelníček a ten je daný na míru ku vaší váze.

Jde tam o přidělené množství sacharidů (cukrů) na každý jednotlivý den, kdy v pondělí máte nejmenší dávku sacharidů (50 g) a v neděli končíte na dávce 300 gramů. Přičemž celý týden jíte hlavně žitný chleba, vajíčka, lososa, kuřecí maso, tuňáka, malé množství brambor, těstovin (k obědu)..

Vždy je to rozděleno do jednotlivých dnů, abyste naplnili danou dávku na každý den. A dodržujete stravovací režim tak, abyste pozřeli 5 jídel denně, aniž byste hladověli. Protože kdybyste hladověli, je něco špatně a musíte zvýšit přísun živin.

Možná mnozí z vás namítnete – zas nějaká dieta, kde jde o „jojo efekt“, kdy s dělenou stravou skončím, tak mám kila zpět. To se mně nestalo, protože jsem měla v hlavě, že se chci přiblížit k tělu, které jsem měla před sedmi lety.

A za tři týdny jsem šla tři kila dolů. Ty jsem si udržela a jdu postupně ještě níž. Dva měsíce utekly a držím si šest kilo dole.

Ale jak jsem předeslala na začátku, není to tak o nějaké „dietě“, ale hlavně o vás. Zda OPRAVDU chcete! Máte v hlavě daný cíl :-)

Co mi toto třídění sacharidů dalo?

  • Uvědomila jsem si, že je důležité jíst po menších porcích (5 jídel denně) a jít správně.
  • Sacharidové vlny mi pomohly do svého jídelníčku zařadit zeleninu, kterou jsem předtím jedla jen minimálně.
  • Přiznala jsem si, že když mám na čokoládu chuť, tak si ji prostě dám bez výčitek, ale nepřejídám se tím /občas je třeba zhřešit/
  • Poslední přílohu si dám k obědu, vyjímečně k večeři (třeba jednou za měsíc)
  • Už nejím bílé pečivo (ani vícezrné, protože obarvený tmavý rohlík ještě neznamená, že není vícezrný..), jen žitný chleba nebo tvrdé plátky (Wassa).
  • Ovoce jím do 14té hodiny odpolední, pak už jen zeleninu
  • Snažím se dodržovat svačiny, kdy si dám dopoledne mezi snídani a obědem třeba banán, kefír, jahody, kiwi.. a odpoledne mezi obědem a večeří zeleninu či Wassa tvrdé plátky se šunkou

Takže ono to není až tak o tom „hecnout se“ a jít hubnout. Ale vědomě jíst správně. Správné potraviny, které tělu neškodí. Dřív jsem měla jako velkou pochutinu nudle z číny. Dnes si je dám opravdu vyjímečně a už mi to ani moc nechutná.. Zato si velmi pochutnám na rybě, typu losos nebo tuňák, což jsem dřív v jídelníčku vůbec neměla..

Takže celé je to o tom přemýšlet nad tím, co jím. Zda je to pro mé tělo přínosné?

A taky zda jím často. Celý den být o hladu a najíst se až dorazím domu z práce je naprostá hloupost, tím svému tělu nepomůžete! Naopak! Snídejte, svačte, obědvejte, svačte, večeřte..

A kolik toho jím a jak často. Může to být dokonce zábava, když si nahradíte potraviny z minulosti těmi správnými. Zaručuji vám, že se budete cítit lépe a také lépe vypadat. Moc mě potěšila kamarádka, která mi řekla, že už je to na mě vidět :) Ikdyž to nedělám pro druhé, nebudu se tajit tím, že mě to nepotěšilo :-)

Článek také publikován na serveru http://www.zenyzenam.cz.

cropped-cropped-detail1.jpg

O autorce: 

Jmenuji se Romča Sedláčková a pomáhám lidem měnit jejich myšlení, díky čemuž pak přesednout ze svého Favorita do Ferrari. :)

Pod pojmem „Ferrari“ si můžete představit cokoliv. Šťastné partnerství, mít více peněz, spokojenou rodinu, být oblíbený mezi ostatními..

Díky tomu, že jsem dřív žila vystresovaný a nenaplněný život, dnes vím, co jsem musela změnit a nyní si mohu užívat každého dne naplno a užívat si lásky, která je kolem nás. Mým poselstvím je předat toto uvědomění dál do světa lidem, kteří si přejí šťastné partnerství, skvělou práci a hojnost financí! Zkrátka cokoliv si doplníš sem ………………… To, proč to teď nemáš je jen ve Tvé mysli!

Letos v dubnu jsem napsala 1. e-book „10 tipů, jak najít vysněného partnera“. 

Obrázky použity z webu http://www.pixabay.com (ke stažení zdarma)


Leave a Reply

Přejít k navigační liště